από anzac_admin | Μάι 25, 2022
Το ρωσικό νεκροταφείο. Σε αυτό έχουν ταφεί πρόσφυγες από τη Ρωσία, μετά την επικράτηση των Μπολσεβίκων στον Εμφύλιο Πόλεμο του 1918-1920. Επρόκειτο για Λευκούς Ρώσους, αντιπάλους των Μπολσεβίκων στον Εμφύλιο Πόλεμο του 1917-1920. Αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τη Ρωσία με πρώτο σταθμό την Κωνσταντινούπολη. Περίπου 12.700 άτομα, κυρίως Κοζάκοι, άνδρες, γυναίκες και παιδιά, έφθασαν στη Λήμνο από τον Ιανουάριο έως τον Δεκέμβριο του 1920. Διέμεναν σε σκηνές στα πρώην στρατόπεδα των Βρετανών και των Αυστραλών. Οι τελευταίοι έφυγαν τον Νοέμβριο του 1921 με κατεύθυνση τη Βουλγαρία και τη Σερβία. Μερικές δεκάδες νεκροί έχουν ταφεί στο νεκροταφείο του Ανατολικού Μούδρου και οι υπόλοιποι στο νεκροταφείο στη χερσόνησο του Πορτιανού. Αυτό είχε εγκαταλειφθεί για πολλά χρόνια και ανακαλύφθηκε εκ νέου το 2004 από ρωσική αποστολή.
από anzac_admin | Μάι 25, 2022
Η αποβάθρα Supply Jetty που χρησιμοποιούνταν κυρίως για την αποβίβαση των προμηθειών των στρατοπέδων. Επικοινωνούσε οδικώς με την Water Pier και με την περιοχή Turks Heads. Κατά πάσα πιθανότητα ο δρόμος είναι αυτός που χρησιμοποιείται και σήμερα.
από anzac_admin | Μάι 25, 2022
Ο χώρος της αποβάθρας του νερού (Water Pier). Ονομάστηκε έτσι διότι εκεί φόρτωναν οι φορτηγίδες νερό από το εργοστάσιο αφαλάτωσης και το μετέφεραν στην αποβάθρα του Μούδρου για την ύδρευση των εκεί στρατοπέδων και νοσοκομείων.
από anzac_admin | Μάι 25, 2022
Το εργοστάσιο αφαλάτωσης νερού δημιουργήθηκε το φθινόπωρο του 1915 και χρησιμοποιήθηκε για την τροφοδοσία με νερό όλων των στρατοπέδων και των νοσοκομείων της περιοχής. Λειτουργούσε με κάρβουνο που χρησιμοποιούνταν για την παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος, το οποίο ήταν απαραίτητο για την αφαλάτωση του νερού. Το κάρβουνο εκφορτωνόταν στην αποβάθρα Railway Pier και έφθανε με μικρή σιδηροδρομική γραμμή χωρίς δυσκολία λόγω του ομαλού εδάφους στο εργοστάδιο. Το νερό διοχετεύονταν σε μεγάλες δεξαμενές στην περιοχή Turks Heads για την ύδρευση των νοσοκομείων.
από anzac_admin | Μάι 25, 2022
Δημιουργήθηκε το 1915 προκειμένου οι φορτηγίδες να ξεφορτώνουν κάρβουνο και με σιδηροδρομική γραμμή μεταφερόταν στο εργοστάσιο αφαλάτωσης. Οι σιδηροδρομικές γραμμές τύπου decauville κατασκευάστηκαν από Αιγύπτιους εργάτες. Δεν είναι γνωστό αν ο συρμός κινούνταν με ατμομηχανή ή μηχανή βενζίνης Hawthorn Leslie όπως στη μικρή γραμμή στην αποβάθρα του Μούδρου.